ورودي مغازه يكي از مهمترين بخش هاي طراحي و دكوراسيون داخلي اين فضا محسوب مي شود

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي لوازم برقي و خانگي ايران و جهان را در اين وبلاگ بيابيد

ورودي مغازه يكي از مهمترين بخش هاي طراحي و دكوراسيون داخلي اين فضا محسوب مي شود

۱۸ بازديد

ورودي مغازه، اولين فضايي است كه مشتري به آن قدم مي‌گذارد و به همين خاطر به اصطلاح «نقطه مرزي» ناميده مي‌شود؛ مرزي كه ناظر بيروني را به مشتري بالقوه تبديل مي‌كند. بيننده با مشاهده ورودي دست به قضاوت مي‌زند و اگر اين قضاوت مثبت باشد، احتمال خريد بالا مي‌رود. طبيعي است چنانچه نقطه ورودي مغازه، …

ورودي مغازه يكي از مهمترين بخش هاي طراحي و دكوراسيون داخلي اين فضا محسوب مي شود https://titr-news.ir/2021/12/the-entrance-of-the-shop-is-one-of-the-most-important-parts-of-the-interior-design-and-decoration-of-this-space/ تيتر نيوز Sun, 05 Dec 2021 18:57:51 0000 اخبار كسب و كار عمومي https://titr-news.ir/?p=16808 ورودي مغازه، اولين فضايي است كه مشتري به آن قدم مي‌گذارد و به همين خاطر به اصطلاح «نقطه مرزي» ناميده مي‌شود؛ مرزي كه ناظر بيروني را به مشتري بالقوه تبديل مي‌كند. بيننده با مشاهده ورودي دست به قضاوت مي‌زند و اگر اين قضاوت مثبت باشد، احتمال خريد بالا مي‌رود. طبيعي است چنانچه نقطه ورودي مغازه، …

ورودي مغازه، اولين فضايي است كه مشتري به آن قدم مي‌گذارد و به همين خاطر به اصطلاح «نقطه مرزي» ناميده مي‌شود؛ مرزي كه ناظر بيروني را به مشتري بالقوه تبديل مي‌كند. بيننده با مشاهده ورودي دست به قضاوت مي‌زند و اگر اين قضاوت مثبت باشد، احتمال خريد بالا مي‌رود.

طبيعي است چنانچه نقطه ورودي مغازه، نشانه‌اي از گشودگي و جذابيت كالاهاي درون مغازه باشد، پاي افراد بيشتري به داخل مغازه باز مي‌شود و ما با دانستن اين نكات ريز سعي كرده ايم تا در شركت طراحي داخلي مهران طاهري بهترين طرح و نقشه ها را براي شما عزيزان در نظر بگيريم.

قانون سمت راست

غالب مشتريان ابتدا به سمت راست مغازه نگاه مي‌كنند و بعد درباره كل مغازه قضاوت مي‌كنند. اين يك اصل ثابت‌شده در طراحي داخلي مغازه است و چيدمان اجناس بر پايه آن صورت مي‌گيرد. پس چه‌بهتر كه براي طراحي دكوراسيون سمت راست مغازه انرژي و دقت بيشتري صرف شود و بهترين و تازه‌ترين اجناس در اين قسمت چيده شود، به‌طوري‌كه مشتري تحت تأثير طراحي مغازه قرارگرفته و توان چشم‌پوشي از آن را حتي در ميان انبوهي از مغازه‌هاي بازار يا پاساژ را نداشته باشد.

فضاي داخلي مغازه

بر خلاف اصول طراحي ويترين، در طراحي فضا و اجناس داخل مغازه بهتر است نيازهاي جامعه هدف (گروه اصلي مشتريان موردنظر) موردتوجه قرار گيرد. يك طراح كار بلد به‌خوبي مي‌داند كه خريد در دنياي مصرفي كنوني، صرفاً براي رفع نياز نيست و يك دكوراسيون دل‌چسب و گيرا مي‌تواند فرد ناظري را كه نياز به كالاي مورد عرضه ندارد، به يك خريدار دست به نقد تبديل كند.

اين موضوع اهميت كار طراحي داخلي و دكوراسيون در كسب‌وكار نوين را نشان مي‌دهد. با توجه به اينكه خريد و بازار گردي به يكي از روش‌هاي گذران اوقات فراغت بدل شده، توجه به‌راحتي مشتري امري حائز اهميت است.  فضاي داخلي مغازه بايد:

  • به شكل بهينه مورد تقسيم‌بندي قرارگرفته باشد.
  • مجهز به سيستم گرمايشي و سرمايشي مناسب باشد تا تعادل دمايي را در چهار فصل سال فراهم كند.
  • داراي صندلي راحتي در نقاط مناسب باشد.
  • در چيدمان رگال‌ها و قفسه‌ها دقت كافي صورت گرفته باشد. اجناس متناسب با جنس و دوامي كه دارند، در نقطه مناسب تعبيه شوند و محصولات پرطرفدار در قفسات مياني و در ديدرس مشتري قرار بگيرند.
  • واجد نور كافي، تهويه مناسب و آويز لباس در اتاق پرو باشد.

استفاده از وسايل تزئيني در طراحي داخلي مسكوني با گروه معماري مهران طاهري

بعد از انتخاب مبلمان و وسايل كلي كه نماي اصلي دكوراسيون ما را مي سازند نوبت به اجزاي ريزتر و تزئيني مي رسد كه در روح بخشي و زيبا سازي فضا تاثير بسياري دارند. انتخاب وسايل تزئيني يكي از زمانبر ترين كارها در طراحي داخلي مسكوني است زيرا نياز به دقت فراواني دارند و بايد متناسب با طراحي اصلي انتخاب شوند. يكي از مواردي كه بسيار در زيباسازي فضاي داخلي و ديوارها تاثير دارد انتخاب تابلوهاي زيبا مي باشد.

تابلوها بايد كاملا متناسب با رنگ هاي كليدي فضا انتخاب شوند و همچنين در صورت استفاده از چند تابلو مناسب تر است كه رنگ هاي آن ها با يكديگر نيز هارموني داشته باشند. امروزه برخلاف دوره هاي قبل كه از رنگ هاي مشخصي براي طراحي منازل مسكوني استفاده مي كردند، استفاده از رنگ هي گوناگون طرفداران بسياري پيدا كرده و همين امر انتخاب رنگ براي دكوراسيون داخلي منزل مشكل تر كرده است.

نكته مهمي كه در انتخاب رنگ مهم مي باشد اين است كه الگوي رنگ به درستي انتخاب شود و آن هايي كه در چرخه رنگ با يكديگر تناسب بيش تري دارند با يكديگر مورد استفاده قرار گيرند. همچنين نحوه توزيع رنگ هاي تيره و روشن در محيط بايد داراي تعادل باشند زيرا در غير اين صورت تعادل در فضا به هم خورده و باعث مي شود قسمتي از فضا سنگين و تيره تر و قسمت ديگر تارتر و بي روح تر به نظر برسد.

طراحي داخلي ادارات و تاثير آن بر روانشناسي كار از ديدگاه مهران طاهري

موضوع مهمي كه در طراحي داخلي اداري بايد مورد توجه قرار گيرد، هماهنگي و انطباق طراحي در محيط كار است. در واقع، انتخاب يك فضاي اداري خاص و مناسب كه با نوع فعاليت عملكردي هماهنگ و مرتبط باشد، تأثير مثبت و مفيدي بر روند كار و كاركنان خواهد داشت. در طراحي داخلي اداري هر چيزي كه استفاده مي شود چه كوچك و چه بزرگ و حتي نحوه چيدمان آن به طور غيرمستقيم بر تمامي جنبه هاي كار از رضايت كاركنان گرفته تا ميزان خطاي كاركنان تاثير مي گذارد.

تاثير انتخاب رنگ در طراحي داخلي دكوراسيون اداري مدرن

شايد در ابتدا انتخاب رنگ براي ارگونومي و استفاده از رنگ ها در طراحي داخلي اداري ساده به نظر برسد، اما در واقعيت اينطور نيست. انتخاب رنگ در دكوراسيون اتاق اداري اولين قدم است اما يكي از مهم ترين اصول در طراحي داخلي اداري است. اولين قدم در استفاده از رنگ ها در طراحي فضاي اداري استفاده از رنگ هاي به كار رفته در طراحي لوگو و برندسازي شركت و شركت مي باشد.

شايد تاثير رنگ ها در نحوه و نحوه كار افراد در ادارات و ادارات مختلف ربطي به ديگري نداشته باشد. در واقع اين رنگ ها هستند كه باعث مي شوند انسان كار خود را به خوبي و به بهترين شكل ممكن انجام دهد يا نيمه كاره رها كند. به عنوان مثال، اگر مي خواهيد كاركنان خلاقي داشته باشيد كه هميشه ايده هاي جديدي ارائه مي دهند.

از رنگ هاي سبز و آبي استفاده كنيد، زيرا اين رنگ ها باعث نوآوري در كارمندان مي شود. قرمز منجر به دقت و تمركز مي شود و اگر مي خواهيد كارمنداني با تمركز بالا داشته باشيد كه به جزئيات توجه زيادي دارند، از اين رنگ در دكوراسيون اتاق كار در دفتر استفاده كنيد. در حال حاضر اكثر شركت ها از تركيبي از اين رنگ ها در طراحي دفتر خود استفاده مي كنند كه با رنگ برند و لوگوي آنها همخواني دارد.

دماي مناسب در مطب

دما و دما از جمله موارد مهمي است كه در طراحي داخلي اداري بايد به آن توجه كرد. چيزي كه در مورد دما مشكل دارد اين است كه همه نمي توانند از دما راضي باشند. زيرا هميشه افرادي هستند كه در سردترين روزهاي زمستان احساس گرما و در گرمترين روزهاي تابستان خنك‌تر مي‌كنند. يكي از نكاتي كه بايد در مورد طراحي داخلي شيك و دكوراسيون اداري مد نظر داشته باشيد، حفظ تعادل دما است. متعادل كردن دما در طراحي داخلي اداري يكي از بهترين راه‌ها براي شاد كردن مردم است.

منبع :دوزين كالا مرجع فروش تلويزيون
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.