امام زمان منجي يا امام زمان رخنه‌پوش

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي لوازم برقي و خانگي ايران و جهان را در اين وبلاگ بيابيد

امام زمان منجي يا امام زمان رخنه‌پوش

۱۸ بازديد

اگرچه پيشرفت علمي و تجربه تاريخي بشريت راحتي زيادي را براي وي به ارمغان آورده است ، اما واقعيت اين است كه او در آرامش موفقيت چنداني نداشته است ، بنابراين او هر روز يافته ها و پرسش هاي خود را مرور مي كند. يكي از آنها اين است كه رهبران مذهبي هنوز نتوانسته اند …

امام زمان منجي يا امام زمان رخنه‌پوش https://d77.ir/امام-زمان-منجي-يا-امام-زمان-رخنه‌پوش/ دنياي 77 Tue, 30 Mar 2021 19:03:55 0000 عمومي https://d77.ir/امام-زمان-منجي-يا-امام-زمان-رخنه‌پوش/ اگرچه پيشرفت علمي و تجربه تاريخي بشريت راحتي زيادي را براي وي به ارمغان آورده است ، اما واقعيت اين است كه او در آرامش موفقيت چنداني نداشته است ، بنابراين او هر روز يافته ها و پرسش هاي خود را مرور مي كند. يكي از آنها اين است كه رهبران مذهبي هنوز نتوانسته اند …

اگرچه پيشرفت علمي و تجربه تاريخي بشريت راحتي زيادي را براي وي به ارمغان آورده است ، اما واقعيت اين است كه او در آرامش موفقيت چنداني نداشته است ، بنابراين او هر روز يافته ها و پرسش هاي خود را مرور مي كند. يكي از آنها اين است كه رهبران مذهبي هنوز نتوانسته اند او را متقاعد كنند به دليل شيوه هاي سودآور رهبران / معتمدان.

هاراري در درس اول درس بيست و يكم قرن بيست و يكماز جانب شكست دادن گفته مي شود كه پس از دو آزمايش يا داستان توسط نيويورك ، برلين ، لندن و مسكو در مورد عنوان فاشيست ، كه در سال 1936 (با جنگ جهاني دوم) و عنوان كمونيسم ، كه با سقوط شوروي به اجرا درآمد. اتحاديه در سال 1960 ، اتحاديه آمد. اين اكنون سومين داستان است ، ليبرال ، كه با تمام سلطه و جهاني شدن خود ، با دو واقعه خروج انگليس از اتحاديه اروپا (Brexit) و ظهور دونالد در سال 2014 بحث برانگيز است. ترامپ وارد مرحله جديدي شده است اين شعارها در آزادي و سيستم دموكراتيك منعكس شد ، به شدت خرد شد و با امروز پايان يافت. بازگشت به تاريخ ، (1) از سر راه خود خارج شده است و آن داستان ايده آل با نيازها يا نگراني هاي آن زمان مطابقت ندارد. به گفته هراري ، دكتر فكر كردن با مفهوم آخرالزماني سردرگمي هدف گذاري ، گويي انحراف تاريخ از پايان خوش تنها مي تواند به اين معني باشد كه ما اكنون مجبور شده ايم آرماگدون را آزاد كنيم (نبرد نهايي بين خير و شر ليبرال است ، قضاوت يك روز قبل ) ، ما در يك مرحله هستيم. سپس ادامه داد: ذهن ما وقتي توانايي مقابله با واقعيت را از دست مي دهيم صحنه فاجعه بار را ميخكوب مي كند..(2)

به گفته برخي ، هاراري “در تعبير تاريخي جهان بشريت مطالعه اي خردمندانه و منحصر به فرد دارد”.(3) در اين گفتار ، نكته اي به نكته ظريفي براي تأمل اشاره دارد ، حتي اگر با تمام ادعاهاي آنها مطابقت نداشته باشد. تجربه بشر در ارائه الگويي براي زندگي بهتر و انساني با يك مانع بزرگ / كوه يخ روبرو بود كه بخشي از آن براي انسان آشكار شده است. هيچ داستان خيالي نمي تواند نيازهاي انسان را برآورده كند ، همانطور كه تواين بي در گذشته در كتاب خود انجام داد ، زماني كه تمدن غرب هرگز با چنين بحراني روبرو نشده است. تمدن در گياهان آزمايشيدر دو بخش خلأ معنوي و توسعه ملي گرايانه او مسلماً از چالش هايي كه با آن روبرو بوده صحبت مي كند. بنابراين سوال اين است كه ، چه اميدي مي تواند زندگي را ممكن كند؟

همانطور كه مشاهده مي شود ، هاراري بر اساس ديدگاههاي مادي خود ، نبرد نهايي خير و شر را فاجعه بار خواند و البته راهي ديگر براي فرار از بحران در حال ظهور ارائه داد كه از حوصله اين مقاله خارج است. اين مسئله با آنها اختلاف است ، زيرا او مي داند كه ايمان به درگيري خير و شر و آمدن منجي يا اصلاح كننده ويراني ، كه در همه اديان يكتاپرست است ، معتقد است. آيين زرتشت ، يهوديت ، مسيحيت و اسلام هزاران سال است كه مورد پشتيباني قرار گرفته و با وسعت اطلاعات موجود در آسمان مستند شده است ، و به راحتي نمي توان آن را به چالش كشيد.

آنچه در اينجا بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه تفكر شيعه مبتني بر زندگي بشر در طول اعصار است ، از سن به سن ديگر ، از يك سن به يك ديگر ، از يك سن به يك سن ، از يك سن ديگر ، از يك سن ديگر ، از يك سن به يك ديگر ، از سن به سن ، از يك سن به يك سن ديگر ، از يك سن به يك ديگر ، از يك سن به يك سن ، از يك سن به يك ديگر. در تمام سنين قابل توجه خواهد بود. جهان را پر از عدالت و درستي كنيد ، درگيري خير و شر با آن پايان مي يابد ، خوبي بر تخت سلطنت مي نشيند ، سعادت جهاني مي شود ، ظلم و استبداد از بين مي رود ، “بي عدالتي از بين مي رود و زندگي ايده آل محقق از بين مي رود و با اطمينان تثبيت شده و در چشم انداز كلان تمدني كامل و مطلوب تحقق يافته و آنچه تاريخ بشر هميشه آرزو داشته است به آن دست يابد ، ظاهر شده است. بدون شك چنين ديدگاهي براي همه خوش بينانه و خوشايند است ، اما چنين ديدگاهي يا اعتقادي ضعف ها يا نقص ها را توجيه نمي كند و اجازه نمي دهد و نبايد اجازه بي عدالتي و غيرقابل پيش بيني بودن در جامعه بشري را بدهد.

كاهش امام زمان به منحرفي كه عيب هايي را كه دستكاري مي كند يا بي مسئوليتي فرهنگي ، اجتماعي و سياسي مردم را توجيه مي كند – همانطور كه برخي از مدعيان / حجتي ها گفته اند – بي كفايتي و ضعف در پوشش بيش از هر چيز است. و باعث بي احترامي به حقيقت منجي كه در خود الهام ، مسئوليت ، تعهد ، كوشش و صلاحيت دارد و اگر غير اين باشد ، بدون شك باعث نشئه ذهن مي شود و مانع وظايف انسان مي شود و در نهايت منجر به نااميدي مي شود. اين آشفتگي خواهد شد كه با فلسفه انتظار و ظهور مصلح سازگار نيست.

* عضو دانشكده م Instituteسسه علوم و فرهنگ اسلامي

منبع و پيوست:
درس بيست و يكم قرن بيست و يكم، ঃ يوهان نوح هراري؛ تمدن در گياهان آزمايشي، آرنولد تواين ب. پايان تاريخ، فرانسيس فوكوياما.
1 آخرين نظريه تاريخ ارائه شده توسط فرانسيس فوكوياما بر ايده آل دموكراسي ليبرال به عنوان بالاترين دستاورد تاريخ بشر تأكيد كرد.
2 هاراري ، بيست و يكمين درس بيست و يكم قرن 21 ، 13 صفحه بعد.
3 اصطلاح مالكان املاك در انتقاد از كتاب هراري.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.