عقربه‌هاي كند در جهان كرونازده

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي لوازم برقي و خانگي ايران و جهان را در اين وبلاگ بيابيد

عقربه‌هاي كند در جهان كرونازده

۱۲ بازديد

درگيري با تاج زندگي روزانه را براي بيشتر مردم طولاني تر كرده است. به گزارش ايواره ، اين روزنامه شهرنشين كرونا بسياري از قوانين را زير پا گذاشته ، بسياري از قوانين مكتوب و نانوشته را حذف كرده ، بازنويسي كرده و تغييرات گسترده اي در زندگي همه ايجاد كرده است ؛ تغييراتي كه برخي …

منبع: خبرگذاري ايواره
عقربه‌هاي كند در جهان كرونازده

عقربه‌هاي كند در جهان كرونازده https://evarah.ir/2021/08/عقربه‌هاي-كند-در-جهان-كرونازده/ ايواره Fri, 20 Aug 2021 14:28:47 0000 عمومي https://evarah.ir/2021/08/عقربه‌هاي-كند-در-جهان-كرونازده/

درگيري با تاج زندگي روزانه را براي بيشتر مردم طولاني تر كرده است. به گزارش ايواره ، اين روزنامه شهرنشين كرونا بسياري از قوانين را زير پا گذاشته ، بسياري از قوانين مكتوب و نانوشته را حذف كرده ، بازنويسي كرده و تغييرات گسترده اي در زندگي همه ايجاد كرده است ؛ تغييراتي كه برخي …

منبع: خبرگذاري ايواره
عقربه‌هاي كند در جهان كرونازده

درگيري با تاج زندگي روزانه را براي بيشتر مردم طولاني تر كرده است.

به گزارش ايواره ، اين روزنامه شهرنشين كرونا بسياري از قوانين را زير پا گذاشته ، بسياري از قوانين مكتوب و نانوشته را حذف كرده ، بازنويسي كرده و تغييرات گسترده اي در زندگي همه ايجاد كرده است ؛ تغييراتي كه برخي از آنها دائمي به نظر مي رسند ، و قوانين به آنچه «زمان» گفته مي شود باز نمي گردد. كرونا ، اگرچه نمي تواند ماهيت آن را تضعيف كند ، اما به طور كلي مي تواند نحوه مصرف آن را براي افراد تغيير دهد. طبق يك نظرسنجي ميداني كه توسط روزنامه همشهري انجام شده است ، 76 درصد از مردم گفته اند كه شيوع ويروس كرونا باعث طولاني شدن روند كار روزانه آنها. اگرچه تعداد زيادي از اين جمعيت 150 نفري به دليل ارتباطات مخابراتي كمتر به محل كار خود مي روند ، اما كار در خانه – به ويژه براي زنان – مزاياي زيادي براي آنها ايجاد كرده است ، كه روند تكميل ساده را طولاني تر كرده است. وظايف. البته ، 24 درصد افرادي كه به طور كلي با گسترش زمان كار Covid-19 كاهش يافته اند آنها معتقدند به دليل خريد آنلاين ، كارهاي اداري ، مخابرات و غيره زمان كمتري را نسبت به قبل به كارهاي روزانه خود اختصاص مي دهند. ..

در مراحل پذيرش …

در بين افرادي كه با آنها صحبت مي كنيم ، مبينا ، سفالگر 29 ساله ، ديدگاه متفاوتي از تأثير كرونا در زمان زندگي خود داشت. وي درباره تاثيرات شيوع ويروس چيني بر روي كار و زندگي شخصي خود توضيح داد: “من براي مديريت زودهنگام كرونا به زمان زيادي نياز دارم.” مدام در حال شستشو و ضد عفوني بوديم. غذايي كه مي خورديم و در بيرون از خانه سفارش مي داديم ناديده گرفته مي شد و البته سن ما دو برابر آشپزخانه بود. اما اكنون كه زندگي با تاج را ياد گرفته ايم ، من مي دانم چگونه همه چيز را سريع ضدعفوني كرده و به راحتي غذا را از بيرون سفارش دهم. عادت كردن به اين شيوه جديد زندگي ، فضا را به تدريج به جايي رسانده است كه اكنون زمان كمتري را در امور روزمره صرف مي كنم. نه تنها كمتر از سال گذشته بلكه كمتر از روزهاي كرونا.

در زحمت شستشو و ضدعفوني ظروف

تعداد زيادي از شركت كنندگان در نظرسنجي با اشاره به موضوع شستشو و ضدعفوني اين روزها تاكيد كردند كه بخش زيادي از روز آنها به اين مسائل اختصاص دارد. عطيه مي گويد: من به خانه رفتم و دوش نگرفتم. چنين چيزي امروز امكان پذير نيست. من بايد هر روز دوش بگيرم ؛ چون مي ترسم لباس يا موهايم كثيف باشد. از طرف ديگر ، هر بار كه خريد مي كنيد ، يعني حداقل 15 دقيقه بايد براي ضدعفوني و شستشو صرف شود. گاهي اوقات مجبور مي شويد دوبار در روز براي خريد ميوه ، سبزيجات ، مواد شوينده ، غذا و … برويد. سامان ، كه دانشجوي معماري است و خانه اي در تهران خريداري كرده است ، مي گويد: “به غير از هزينه هاي زيادي كه كرونا به دليل خريد ماسك ، مشروبات الكلي و غيره براي ما كرده است ، بايد نظافت زيادي را در محل كار انجام دهم. در همان زمان در روز ، كه به نظر من غير ضروري است “.

تعطيلات غير ضروري را حذف كنيد

البته كرونا لزوماً زمان انجام كارها را براي افراد افزايش نمي دهد. مينا يكي از افرادي است كه مناطق مثبت ويروس كرونا را شناسايي كرده و در مورد آنها توضيح مي دهد: من خانه دار بودم و هستم. براي من ، كرونا تفاوت چنداني در نحوه انجام كارها ايجاد نكرده است ، اما اين واقعيت كه ما مي توانيم از رفتن به مهماني هاي غير ضروري به بهانه كرونا اجتناب كنيم بدون اينكه كسي را اذيت و ناراحت كنم ، به من اين اجازه را داد كه بيشتر وقت شخصي خود را اختصاص دهم. كارها از طرف ديگر ، من همزمان ازدواج كردم و مراسمي را برگزار كردم كه مي توانست دو برابر بيشتر از آن زمان ، پول و انرژي من را به طريقي ساده تر هزينه كند كه شايد قبلاً جرات نكرده بودم چنين مراسم را برگزار كنم.

درباره مشكلات كار در خانه

از ابتداي امسال ، رعنا تكاليف زيادي انجام داده است. او معتقد است كه استفاده از سيستم خانگي ، اينترنت كند در خانه و غيره. مدت زيادي طول كشيد تا: “از طرف ديگر ، من ترجيح مي دهم در خانه كار كنم ، اما واقعيت اين است كه امكانات كافي در خانه وجود ندارد و به همين دليل گزارشي است كه مي تواند يك ساعت كار در محل كار باشد. كشور من گاهي اوقات تا 3 ساعت در خانه به طول مي انجامد. “حالا تصور كنيد كه در اين بين ، چون همكارانم را نمي بينم ، دائماً با آنها در تماس هستم و در وسط برق ، نوري روشن مي شود! “

دردسرهاي آموزش آنلاين و نگهداري خانه

در اينجا نيز زنان بيشتر با مشكل مشتركي روبرو هستند كه به عنوان يك چالش بزرگتر بر اساس تعهد جامعه شناخته شده است: “مراقب آن باشيد و آموزش آنلاين انجام دهيد!” در واقع ، به دليل تقسيم جنسيتي كار ، مسئوليت هاي كاري و مراقبت از خانواده عمدتا زن محسوب مي شوند و اين نقش هاي جنسيتي ، يعني وظايف و انتظارات تعيين شده براي هر جنسيت ، ممكن است مانع ورود زنان به بازار كار يا پيشرفت در محل كار شود. متوقف كردن. بر اساس نتايج آمار زمان گذشته افراد جامعه ، متوسط ​​زمان صرف شده براي كارهاي خانه توسط مردان و بيشتر در كشور معادل يك ساعت و 17 دقيقه و براي زنان 5 ساعت و 25 دقيقه است. همچنين زنان جوان 15 تا 24 ساله به طور متوسط ​​فقط 34 دقيقه در روز در محل كار و فعاليت هاي كاري و 4 ساعت و 5 دقيقه در خانه وقت مي گذرانند. از سوي ديگر ، جوانان 2 ساعت و 39 دقيقه در محل كار و تنها يك ساعت و 17 دقيقه در خانه مي گذرانند. از سوي ديگر ، نتايج نظرسنجي نيروي كار در سال 1394 نشان مي دهد كه حدود 72 درصد از زنان غيرفعال مسئوليت هاي شخصي يا خانوادگي را مهمترين مانع براي كار در بازار كار اعلام كرده اند. البته كرونا اوضاع را بدتر كرده است. زيرا نياز به افزايش سطح بهداشت و ضدعفوني و شستشوي وسايل ، تجهيزات و قسمتهاي مختلف خانه و جداسازي و ضدعفوني لباسها مسئوليتهاي جديدي (با تعاريف و استانداردهاي اشتباه) به زنان در اين زمينه داده است. همچنين ، با ديگر اعضاي خانواده كه از راه دور كار مي كنند ، كارهاي خانه به طور كلي ، از جمله آشپزي ، سرگرمي اعضاي خانواده و حمام ، افزايش مي يابد.

علاوه بر اين ، شيوع ويروس كرونا باعث شده است كه زنان وظايف مراقبت بيشتري را انجام دهند. از يك سو ، به دليل خطرات ملاقات با پرستار در خانه و مراجعه به بيمارستان ها ، و از سوي ديگر ، به دليل وخامت اوضاع اقتصادي ، اين وظايف به طور فزاينده اي به زنان واگذار مي شود. علاوه بر همه اين شرايط ، با آموزش از راه دور ، زنان مجبور مي شوند وظيفه آموزش فرزندان خود را بر عهده بگيرند و زمان زيادي را صرف مراقبت از تكاليف و مسائل آموزشي فرزندان خود ، به ويژه در مقطع ابتدايي كنند. »

انتهاي پيام

منبع: خبرگذاري ايواره
عقربه‌هاي كند در جهان كرونازده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.