اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي لوازم برقي و خانگي ايران و جهان را در اين وبلاگ بيابيد

اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

۱۱ بازديد

آنها كلينيك دارند و در موارد آسيب اجتماعي كار مي كنند. آنها وارد يك فوريت اجتماعي شده اند و معتقدند كه اين اورژانس محدوديت هاي زيادي دارد و در عين حال اجرايي قوي ندارد. “من به ندرت به اورژانس اجتماعي مراجعه مي كردم و چند سال پيش با آنها تماس گرفتم تا يك مورد مرتبط …

اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است https://d77.ir/اورژانسي-كه-وضعيتش-اورژانسي-است/ Sat, 18 Sep 2021 12:11:53 0000 عمومي https://d77.ir/اورژانسي-كه-وضعيتش-اورژانسي-است/ آنها كلينيك دارند و در موارد آسيب اجتماعي كار مي كنند. آنها وارد يك فوريت اجتماعي شده اند و معتقدند كه اين اورژانس محدوديت هاي زيادي دارد و در عين حال اجرايي قوي ندارد. “من به ندرت به اورژانس اجتماعي مراجعه مي كردم و چند سال پيش با آنها تماس گرفتم تا يك مورد مرتبط …

آنها كلينيك دارند و در موارد آسيب اجتماعي كار مي كنند. آنها وارد يك فوريت اجتماعي شده اند و معتقدند كه اين اورژانس محدوديت هاي زيادي دارد و در عين حال اجرايي قوي ندارد.

“من به ندرت به اورژانس اجتماعي مراجعه مي كردم و چند سال پيش با آنها تماس گرفتم تا يك مورد مرتبط را ذكر كنم. كيسم كودك آزاري بود. پدر از بيماري رواني رنج مي برد و بچه ها را كتك مي زد. به ياد مي آورم وقتي زنگ زدم آنها نمي توانند هر كاري انجام دهيد زيرا اورژانس اجتماعي قدرت اجرايي ندارد. اورژانس اجتماعي آمد و بچه ها با پدر صحبت كردند و وقتي او رفت اوضاع بدتر شد. بدتر از قبل ، پدر شروع به مشاجره و دعوا كرد. آيا مي دانستيد؟ اورژانس اجتماعي شبيه است يك خط. كه ترسناك است. »دفعه بعد كه پدر كودك دوباره كودك را سرزنش كرد ، مادر نوزاد با من تماس گرفت و من نتوانستم كاري انجام دهم. من به او گفتم يك اورژانس اجتماعي تماس بگيريد ، اما او گفت كه او زودتر تماس گرفته بود و اين هيچ تاثيري نداشت. “

– بچه ها چي شد؟

– هيچ چيزي. پدر هر روز فرزندان خود را مورد آزار و اذيت قرار مي داد كه بچه ها نيز در يافتن اعصاب خود دچار مشكل شده و موهايشان دسته جمعي مي ريزد. مادر بچه ها واقعاً مي خواست همسرش را در اين مركز روانپزشكي رها كند ، اما اين كار به پول احتياج داشت و او اين همه پول نداشت.

مركز حمايت از كودكان اين را همه جا مي گويد. او مددكار اجتماعي است و سالهاست كه براي كاهش خسارت تلاش مي كند. او گفت: “فوريت هاي اجتماعي ، مانند بسياري از برنامه هاي ديگر ، به درستي تعريف نشده است.” اجرايي قوي ندارد. “به عنوان مثال ، وقتي زني كه قرباني خشونت خانگي است با 123 تماس مي گيرد ، يك اورژانس اجتماعي چه چيزي مي تواند براي او تغيير دهد؟”

كساني كه داراي درمانگاه هايي براي كمك به كودكان كار يا كاهش آسيب هاي اجتماعي هستند معتقدند كه وضعيت اضطراري اجتماعي در كشور ضروري است ، اما اين اورژانس قدرت اجرايي كافي را ندارد.

23 سال از وضعيت اضطراري اجتماعي در ايران مي گذرد و يكي از اهداف اين وضعيت اضطراري رسيدگي به جراحات و دعاوي حقوقي است ، اما آيا واقعاً فعاليت آن جواب داده است؟

اورژانس اجتماعي از طريق مناقصه و قرارداد توسط سازمان بهزيستي به بخش خصوصي واگذار مي شود و به گفته برخي از مسئولان كلينيك خصوصي ، همه نمي توانند از اين مزايا برخوردار شوند زيرا يكي از پروژه هاي به اصطلاح رفاهي “تپل” است. البته كلينيك هايي كه اين را تجربه كردند چندان راضي نبودند و گفتند هزينه اين كار زياد است و با توجه به بيمه ماليات و كاركنان گران نيست.

او گفت: “او 123 كودك كارگر را به خدمت گرفت و در سالهاي اخير ادعا كرد كه رفتار بدي با كودكان ندارد و سرانجام به مراكز غربالگري آنها تحويل داده مي شود.” با اين حال ، واضح است كه هيچ قدرت اجرايي در مواقع اضطراري اجتماعي وجود ندارد و به اندازه جمع آوري كودكان كارگر يا ديدن اتومبيل هاي آنها در شهر يا فرستادن آنها به سرپناه هاي بي خانمان م effectiveثر است ، اما هنگامي كه يك زن قرباني خشونت خانگي مي شود ، حتي اگر او با 123 تماس مي گيرد ، “دادگستري اداره درگير است.”

يكي ديگر كه نزديك به 17 سال است با كيسه خواب و كودكان مجروح كار مي كند ، گفت: 50 كودك كار در دو سال گذشته به اورژانس اجتماعي تحويل داده شده اند و اورژانس به خوبي با او همكاري مي كند. هر بار كه او با آنها تماس مي گيرد ، سرانجام در عرض چهار ساعت به كلينيك او مي آيند و نوزادان را به دنيا مي آورند.

او داراي مدرك كارشناسي ارشد روانشناسي است و معتقد است كه فوريت هاي اجتماعي محدوديت هاي زيادي دارد. به عنوان مثال ، او نمي تواند كودك را بدون حكم دادگاه ببرد. همه مي دانند كه گرفتن دستور دادگاه زماني زمان بر است كه نام اورژانس مشخص شود و فرد مصدوم بايد در اسرع وقت از خطر نجات يابد. قضات بدون شواهد حكم نمي دهند ، آنها به سختي حكم مي دهند و يافتن قاضي در تعطيلات دشوار است: برخي از پليس و 110 افسر عادل نيستند و مي گويند چرا بايد كودك را از والدين خود جدا كرد. حالا يه كتك ديگه بنابراين ، فوريت هاي اجتماعي اغلب بايد مدت زيادي منتظر بمانند تا حكم دادگاه صادر شود و در نهايت ما كودك را از دست مي دهيم. اشكالات اين مشكل بايد برطرف شود. 123 ممكن است م effectiveثر باشد در صورتي كه تحت حمايت قانون قرار گرفته و توسط قاضي همراه باشد. به ياد دارم زماني تبليغاتي در تلويزيون پخش مي شد كه اگر رفتار بدي با بزرگسالان مشاهده كرديد ، با 123 تماس بگيريد. واقعيت اين است كه همه اينها در تبليغات تلويزيوني زيبا است. 123 براي سالمندان چه كاري مي توانيد انجام دهيد؟ “يا در مورد خشونت خانگي چه مي تواند بكند؟”

مددكاران اجتماعي فوريت هاي اجتماعي را مثبت ارزيابي مي كنند و مي گويند: “فوريت هاي اجتماعي محدوديت هاي زيادي دارد و قوانين ما ناقص است.” در واقع ، قوانين ما نبايد از كودكان به همان صورتي كه هستند محافظت كند. “

– بعد از تحويل بچه ها ، سرنوشت آنها را دنبال مي كنيد؟

– نه

آيا تا به حال در شرايط اضطراري اجتماعي بچه اي به دنيا آورده ايد؟

– نه

اين يكي از نگراني هاي مددكاران اجتماعي است كه با فوريت هاي اجتماعي برخورد كرده اند و معتقدند كه محدوديت هاي موجود بايد برداشته شود.

محدوديت هاي فوريت هاي اجتماعي كوچك نيست و حتي كاركنان آن از وضعيت شغلي خود راضي نيستند. بسياري از آنها كاركنان شركت هاي بزرگ هستند و بدون بيمه يا قرارداد كار كار مي كنند و برخي از آنها ماه ها حقوق نمي گيرند. بسياري از آنها از نظر مالي مشكل دارند و زندگي آنها روز به روز بدتر مي شود. اضافه كاري ندارند. مهمتر از همه ، آنها هيچ گونه امنيتي ندارند و در طول ماموريت بارها مورد حمله ، ضرب و شتم يا تهديد به مرگ قرار گرفته اند. با اين حال ، اين افراد با عشق به كار خود ادامه مي دهند.

به گفته معاون اجتماعي وزير امور اجتماعي سازمان بهزيستي ، بسياري از كارگران اورژانس اجتماعي در سازمان بهزيستي مشغول به كار هستند ، برخي رسمي و قراردادي هستند و برخي ديگر با اين سازمان قرارداد دارند. بنابراين ، براي سازماندهي اين موضوع ، آنها مكاتبات متعددي با رئيس جمهور بين آژانس اداري-استخدامي و دولت هاي نهم تا دوازدهم داشتند.

دكتر حبيب الله مسعود فريد به دنياي 77 گفت: “ما در سالهاي اخير پيگيري شده ايم و سرانجام به اين نتيجه رسيده ايم كه براي كار پايدار در مواقع اضطراري اجتماعي بايد لايحه اي بنويسيم كه به تصويب مجلس برسد. همه اين موارد انجام شد و رفاه. به وزارتخانه ارسال شد و سرانجام به كابينه ارسال شد و اكنون توسط كميسيون اجتماعي دولت در حال بررسي است. به دليل تغيير دولت ، اين وزارتخانه لوايح مورد بررسي مجدد را بررسي مي كند روند بايد ساده شود ، تداوم روند بايد به مجلس ارسال شود و بايد فوراً نگه داشته شود. دولت متضرر خواهد شد زيرا در اين مورد ، دوره هاي آموزشي مختلف برگزار مي شود و افراد با تجربه اندك در اين زمينه آنها وارد مي شوند ، دوره را مي بينند و تجربه كسب مي كنند و اگر اين شغل را ترك كنند و جذب شوند ، ضرر مي كنيم. “ما حتي در لايحه ذكر كرديم كه كارگران در مواقع اضطراري اجتماعي را بايد كار سخت و زيان آور دانست زيرا آنها تحت فشار و كار زيادي قرار دارند.”

وي توضيح داد: اورژانس اجتماعي از سال 1378 ايجاد شده است و در آن زمان دكتر طباطبايي مديركل دفتر آسيب هاي رفاه اجتماعي بود و اين ايده را مطرح كرد و سپس دوستان ديگر و خط 123 اضافه شد و ما اولين كساني بودند كه توانستند اين قطعنامه را تصويب كنند. “در سال 1392 ، تحت عنوان مقررات اضطراري اجتماعي. در اين قانون ، وظايف سازمان رفاه و ساير ابزارها مورد بحث قرار مي گيرد. يكي از موانع قانوني فوريت هاي اجتماعي ، ماده 6 برنامه ششم توسعه است كه بر اساس آن ، سازمان هاي بهزيستي بايد تا پايان سال اول در شهرهاي بالاي 50 هزار نفر يك برنامه اضطراري اجتماعي ايجاد كنند. ما در حال حاضر در 360 شهر اورژانس اجتماعي داريم. قانون ديگري كه به ما كمك كرده است ، قانون حمايت از كودكان و نوجوانان است كه در سال 2001 توسط شوراي مشورتي اسلامي تصويب شد. “اين قانون شامل آيين نامه هايي است كه توسط وزارت رفاه وضع شده و در نهايت به تصويب هيئت وزيران رسيده است.”

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: “بخش ديگر مربوط به لجستيك اورژانس اجتماعي است كه شامل خودروها تا بي سيم مي شود.” ما در حال حاضر 460 خودرو داريم كه از اين تعداد 160 خودرو كرايه اي است. وضعيت اضطراري اجتماعي ، به عنوان يكي از مهمترين وضعيت هاي اضطراري در كشور ، بايد ناوگان حمل و نقل خود را به روز كند. موضوع ديگر آموزش نيروي انساني است كه در مورد آن برنامه مفصلي داريم. مسأله ديگر نقش سازهاي ديگر است. فوريت هاي اجتماعي به تنهايي نمي تواند كاري انجام دهد. كاليان سالهاست به قاضي نامه مي نويسد و حتي اين كار فوراً انجام شده است. آنها حتي از قاضي يا دادستان با تلفن تماس مي گيرند و با مجريان قانون وارد عمل مي شوند. لوايح اضطراري اجتماعي بايد به سرعت مورد بررسي قرار گيرد و در اولويت قرار گيرد. ما انتظار داريم اين لايحه تا سال 1400 به تصويب برسد. اين لايحه در سازمان بهزيستي حدود هفت ماه و در وزارت رفاه حدود چهار ماه بررسي شد و حدود دو ماه به هيئت دولت ارسال شد. “در حال حاضر توسط كميسيون اجتماعي دولت در حال بررسي است.”

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.